onsdag 16 september 2015

Pärontider!

Det är inte bara pärontider utan generellt sätt finns det mycket att hämta i naturen nu!
Vardarslyx kan man kalla det när man kan plocka en näve björnbär påväg till brevlådan.

Det är ju första året som vi ser våra fruktträd ge frukt så det är spännande. Det ser ut som att det blir endel päron i alla fall och mina päronprojekt hoppas jag blir många.

Eftersom min receptpärm försvann i flytten från Göteborg så måste jag ju börja samla in bra recept igen. Ofta är jag dålig på att spara bra recept för jag läser dem på nätet och sen stänger jag ner webbläsaren och glömmer bort det. NU ska jag skriva ner eller skriva ut istället.

Päronprojekt som jag har på min lista är:
  • Torkade päron
  • Päronmust
  • Päronpaj med mandel
  • Päronmos
  • Inkokta päron
  • Päronremmar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar